Museli ste kvôli situácii spojenej s koronavírusom ostať doma na PN? To, že zavoláte vášmu lekárovi stačiť nebude. O samotnú dávku by ste mali požiadať Sociálnu poisťovňu. Ako požiadať o pandemické nemocenské?
Kto môže o dávku požiadať?
Každý, kto je poistený v Sociálnej poisťovni a mal pozitívny výsledok na ochorenie Covid-19, môže požiadať o pandemické nemocenské. Taktež môžete požiadať o príspevok aj v prípade, ak ste museli ostať v 10dňovej karanténe, resp. po príchode z červenej krajiny, alebo po kontakte s pozitívne testovanou osobou.
Návod, ako požiadať o pandemické nemocenské
Ako poistenec, SZČO, alebo dobrovoľne poistená osoba musíte ako prvé zavolať svojmu všeobecnému lekárovi. Ten vám zabezpečí potvrdenie o dočasnej PN z dôvodu karanténneho opatrenia. Toto rieši lekár na diaľku, potvrdenie zašle Sociálnej poisťovni.
Druhý krok si už riešite sami. Musíte vyplniť elektronický formulár Sociálnej poisťovni. Ak nevlastníte občiansky preukaz s aktivovaným čipom, stačí vyplniť a poslať Sociálnej poisťovni Žiadosť o pandemické nemocenské zverejnenú v e-Službách SP ( nájdete na www.slovensko.sk ). Každej Sociálnej poisťovni bol priradený tzv. korona e-mail. Na tento e-mail zašlete vypísanú a skontrolovanú žiadosť. Ak však nemáte možnosť poslať žiadosť elektronicky, je potrebné ju poslať poštou Sociálnej poisťovni, to všetko bez návštevy samotnej pobočky.
Sociálna poisťovňa rieši tretí krok. Po skontrolovaní vašej žiadosti a formulára od všeobecného lekára vydá písomne rozhodnutie o nároku na dávku. Ak budete mať po tomto kroku nárok na pandemické nemocenské, túto dávku začnete dostávať od prvého dňa svojej práceneschopnosti. V žiadosti uveďte buď vašu adresu alebo IBAN účtu, kde vám budú peniaze zaslané.
Posledným krokom by malo byť oboznámenie tejto skutočnosti zamestnávateľa, keďže nebudete môcť najbližčích desať dní prísť fyzicky do práce.
Všetky tieto kroky, pokiaľ je to možné, riešte bezkontakne (telefonicky alebo formou e-mailu).